De er to af de allerstørste navne i dansk populærkultur de sidste årtier – og søndag 26. januar 19.30 går de på scenen i Bremen, når Clement Kjersgaard søsætter det, der skal være et fast tilbagevendende nytårsformat i serien: En aften med…
Det bliver med Clement i rollen som arrangør, toastmaster, interviewer, quizvært, bartender og billetkontrollør. Han siger:
“Det er en længe planlagt drøm, vi realiserer nu. I mange, mange år har jeg lavet alle mulige arrangementer landet over, og jeg er overbevist om, at der for hver idé, jeg har fået, venter omkring tusind andre for at skabe nye oplevelser i scenerummet.”
“Tiden er sulten på fællesskab. Den er sulten på nærvær og tilstedeværelse”, siger Clement, der ser en skrækindjagende udvikling i mediebranchen: “Teknologien har, på ret få år, smidt hele planeten ind i én stor algoritme, som får enhver James Bond-skurk til at ligne Jytte Abildstrøm. Nogle siger, at mediebranchen ligner Titanic. Men på Titanic spillede musikken i det mindste. Lige nu er vi på vej til bunden af havet i tavshed”.
Løsningen? At starte forfra, mener Clement. “Man plejer at tale om uforpligtende underholdning – det her er forpligtende underholdning. Om dyb alvor – det her er dyb underholdning.”
Foruden de to hovednavne vil en række andre medvirkende blive tilføjet – og publikum skal, lover Clement, forberede sig på at få en hovedrolle i showet. “Det er ikke et løfte, men en trussel”.
Billet: 395 kr.
Plads på række #2-#8: 495 kr.
Plads på første række: 595 kr.
Hella Joof (f. 1962) slog igennem som medlem af Lex & Klatten, opbyggede på få år en enestående karriere som filminstruktør og har i bog efter bog skabt et forfatterskab, der har fået en fast plads på bestsellerlisterne. Verdens og livets største udfordringer er lige til at overskue, når hun er med.
Steffen Brandt (f. 1953) har en betydning, som etiketterne “sanger” og “sangskriver” ikke kan rumme: De sange, han har skabt sammen med resten af tv-2, har ikke bare spejlet men formet tiden, og udgør et katalog, der i 2025 – på vej mod et halvt århundrede efter bandets debut – kan samle generationerne og hvert år vinder nye fans.